Isnin, 30 Julai 2012

sepi itu indah...

betul ke sepi itu indah? kadang2 rasa indah kadang2 rasa tak. tapi saya rasa sekarang ni sepi itu tidak berapa nak indah la..huhu. memang jiwa kacau la saya sekarang ni.. saya sedang sakit... sakit umah @ homesick. asyik teringat kat mak, keluarga dan rumah.. oh no..itulah ragam anak dagang di rantau orang. makin terasa bila bulan puasa ni. teringat berbuka n bersahur dengan keluarga, makan masakan mak yang sememangnya Best in da world.. tu sebablah bila dok umah dengan mak, berat badan payah nak turun..huhu. mak masak sedap...terutama sambal ikan bilis.pergh..terliur eh. wuaa..makin terasa nak balik kampung. da la saya ni jenis utamakan keluarga, anak bongsu katakan.. mesti nak ada bila family gathering.

saya sepi kerana tiada teman orang kata..insan istimewa..yeke? entah lah..kalo bab2 ni saya hanya pasrah dan redha dengan ketetapan Allah SWT.. saya hanya mampu doa, berdoa dan terus doa agar bertemu dengan insan istimewa. pada saya sekarang ni, insan istimewa dalam hati saya adalah mak saya. saya rasa nak dekat dengan mak.. memang saya rindu sangat pada mak..rindu sangat2. harap mak sihat kehendakNya.. mungkin mak pun sepi bila saya jauh dengan dia..saya selalu telefon mak 2,3 kali seminggu. mak jarang telefon anak2 nya pun selalu juga telefon saya. nasib ada Si Coneng yang boleh hiburkan hati mak.. bila telefon mak, mesti mak akan cerita tentang Coneng kucing yang kami pelihara hujung tahun lepas.. ada sahaja telatah yang mencuit hati Coneng.

kalo saya rasa sepi, saya rasa nak pergi meronda2 dengan Whity.. tapi saya masih tidak berani nak meronda2 di kawasan Kuching.. nak harapkan osmet temankan, mereka sedang berbadan dua..perlu banyak berehat..saya tidak sampai hati nak menyusahkan mereka untuk melayan karenah saya ni.jadi saya perlu bermuhasabah diri selalu.. perlu sibukkan diri untuk elakkan perasaan sepi itu.. saya akan jadikan sepi itu suatu perasaan yang indah..


Kadang-kadang
Sukar kita akui
Sebenarnya kita bersendirian

Kadang-kadang
Tanpa kita sedari
Rupanya kita berteman
Sedangkan kita berasa sendirian

~ Sepi Itu Indah ~

Tiada ulasan: