Ahad, 1 Julai 2012

penghujung cintaku

malam tadi tengok tv alhijrah slot Soal Wanita.. tajuk 'Lohmahfuz' mengenai jodoh..tetamu jemputan Irma Hasmie dan suaminya..wahh..sweet tau kisah mereka berdua. suka la dengar kisah mereka..bertemu ketika membuat umrah pada bulan 2 dan bernikah setelah 4 bulan perkenalan.. tula yang dikatakan jodoh pertemuan dan perpisahan telah ditetapkan oleh ALLAH SWT di Lohmahfuz.. Irma dan suaminya sama cantik sama padan.. masa ditemubual, saya pula yang senyum2..hahaha. perasan betul la..syok dengar kisah mereka tu.. lagu tema untuk topik memang sesuai la "Penghujung Cintaku" ..layan habis.

kesimpulan yang saya pelajari daripada tajuk Lohmahfuz tu, jangan berprasangka buruk terhadap ALLAH SWT.. kerana ALLAH Maha Mengetahui setiap perkara yang terbaik untuk hambaNYA. mungkin jodoh saya lambat kerana ALLAH ingin menguji selama mana saya boleh bersabar dan menimba ilmu sebelum bergelar isteri dan ibu kelak..


**********************************
...dan soal jodoh itu, saya akan terus berdoa dan redha jika Allah tidak menemukan dengan orang yang  saya cintai, tapi  bermohon dengan sangat agat dipertemukan jodoh dengan orang yang mencintaiNYa....
AMIN

SAYA MASIH MENANTI PENGHUJUNG CINTA SAYA


2 ulasan:

azura berkata...

sy x tgk aritu kt al hjrah..ni duk tgu ulangan x kuar2 lg..frust tul niii..T_T

Lina Nordin berkata...

insya allah..ada ulangan 2 nnt..kna alert slalu la..tp mmg sweet sgt msa 2..