Rabu, 22 Februari 2012

berbaju kurung di padang...

masa sekolah dulu suka sangat waktu PJK sebab boleh release tension... sambil ambil udara segar dan bersenam. seronok...

hari ini kena relief 4 waktu PJK dari jam 0740 hingga 0940 kat padang dengan pakaian kebangsaan, baju kurung.. aduhai..tak selesa tau pakai baju kurung kat padang. 

mula2 dapat jadual relief, plan asal nak lepak kat kelas saje..bila tiba kelas, tak ada orang.. dalam hati cakap mesti pelajar2 ni kat padang..nak tak nak kena la pergi padang,..kalau suruh diaorang balik ke kelas mesti ambil masa...da la nazir tengah buat observed cikgu2 sekolah ini. beware Tecer.. kelam kabut semua dibuatnya.

jadi, bila sampai padang, saya jadi teruja untuk kembali berseronok di padang tapi apakan daya, saya berbaju kurung..pergerakan agak terbatas dan tidak selesa..nasib la waktu PJK ni hanya pelajar2 perempuan sahaja. pelajar2 da mula main bola..blur kejap. tak tau nak buat apa..berdiri je la kat tangga tepi padang tu. lepas habis satu waktu, ada cikgu tegur, dia nasihatkan supaya jangan berdiri sahaja tepi padang..pegang bola. terima kasih cikgu atas nasihat itu.. padahal saya da memang teruja nak ke padang.

masuk waktu kedua saya suruh pelajar2 ini main bola jaring dan saya memantau di tengah padang..hehee. rupanya ada yang tak pandai main bola jaring..rugi tau.


masuk waktu ketiga, ramai pelajar tak pakai baju sukan, tapi saya tetap suruh mereka turun ke padang dan buat aktiviti regangan HOKI COKI..hihi. saya pun buat juga sebab nak ajar pelajar2 ini buat sambil nyanyi..pelajar2 ini malu2 sebab tak pernah buat dan pelajar2 lelaki ada di padang.. alhamdulillah.. pelajar2 ini buat juga.. hee...good girls. lepas buat regangan, main baling2 bola dalam bulatan pula.. saya yang baling dan duduk tengah bulatan.. tiba2.. dush.. kepala saya kena bola..adoiii... terus saya suruh pelajar gantikan tempat saya. huhu.. tu la..semangat berbaju kurung di padang selepas kena tegur.


bila masuk waktu keempat, saya sudah surrender dan terus masuk kelas untuk relief PJK yang terakhir..matahari pun dah hampir tegak di kepala.. badan pun sudah berpeluh. tak selesa dengan pakai baju kurung.. bukan saya tak suka pakai baju kurung tapi nampak janggal berbaju kurung pada waktu PJK didan berada tengah padang.

  • saya sedia jika diberi peluang mengajar PJK.. i like it
  • sentiasa belajar berfikir di luar kotak
  • jom tengok dan buat aktiviti regangan dalam video di bawah ini
_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Tiada ulasan: