Khamis, 15 Disember 2011

Hatiku Milikmu



Perghh... tajuk entry kali ni tak menahan.. HATIKU MILIKMU... cewahhh..hee. macam hati sudah terisi la pula... ish..tak la, masing kosong lagi hati saya ni.. belum jadi milik sesiapa pun lagi sebab hati saya sudah cedera agak parah sebelum ini dan belum jumpa doktor yang boleh merawat hati saya ini.. jadi sesiapa yang nak jadi doktor untuk hati saya ni... dipersilakan untuk merawatnya...hahaha. sengal betul la dak lina ni... siap offer lagi suruh jadi doktor untuk hati, macam terdesak sangat la pulak. tak terdesak sangat pun.. kalau ini adalah ketetapan Allah SWT, saya terima dan redha. Allah maha mengetahui yang terbaik untuk hambaNYA.

Nak dijadikan cerita, malam tadi menonton la drama di TV9, ada lagu yang menarik di dengar kena pula dengan jiwa..hee. selalu juga dengar lagu tu di radio tapi tak tahu siapa penyanyinya. ingatkan penyanyi dari Indonesia. tunggu la sampai drama habis sebab selalunya ada penghargaan kepada lagu yang dimainkan dalam drama tapi tak ada pula. tak ada rezeki nak tahu lagu tu dengan lebih lanjut.

Sebelum nak tidur dengar radio, lagu tu juga yang dimainkan... eh..lagu ini lagi, memang hot lagu ini kot.. ketinggalan zaman betul la..huhu. jadi dengan semangatnya nak tahu la siapa penyanyi lagu ini tapi macam mana tajuk lagu pun tak tahu..huhu. dengan kemudahan yang ada, lirik lagu itu ditaip dalam handphone supaya nanti tak lupa bila nak minta tolong pada encik google nanti..hee.

Dengan semangat berkobar-kobar, pagi ini cari la pemilik lagu itu.. wah..da macam putera mencari pemilik kasut kaca pula..hahaha.. merapu betul la dak lina ni.. akhir nya, dapat la tahu pemilik lagu itu.. HATIKU MILIKMU dari Nera AF9.. mati-mati ingat lagu dari Indonesia...huhu.. rupanya lokal la, peserta AF lagi..memang layan la lagu ni..huhuu..

Sebenarnya entry ni tentang lagu HATIKU MILIKMU, bukan hati saya yang da bagi pada seseorang.. lagu ini agak lama jugak la tapi dalam awal tahun ini juga tapi saya agak kurang nak layan AF sekarang ini, tak macam AF2 dulu.. fanatik sungguh masa muda remaja dulu dengan AF2..hee. jadinya peserta AF9 ini saya tidak kenal sangat la.. lagu ini ada juga kawan-kawan FB kongsikan tapi tak teringin pula nak dengarnya belum terbuka hati nak dengar kata orang..huhu.

Saya pun nak la men ‘download’ lagu ni.. tapi disebabkan BB da overlimit, agak lambat la sikit nak download nye.. sudah 6 kali cubaan masih tak dapat lagi lagu ni.. huhu.. jadi ini lah lirik HATIKU MILIKMU yang saya dapat untuk karaoke senyap dalam bilik..heee.

HATIKU MILIKMU- Nera AF9

Pernahkah engkau hargai
cintaku yang sejati
pernahkah engkau mengerti
akan diriku ini

Betapa hebatnya cintamu
memberiku sejuta pilu
betapa agungnya asmaramu
membuatku terpaku

Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa pantas degupan jantungku
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu

Kan kuabadikan dikau
suatu kenangan yang manis
yang tak mungkin aku lupa
untuk selamanya

Kan kucoretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
dapat jadi yang terindah
di dalam hidupku ini

Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Ohhh cintaku





Tiada ulasan: